80 59 4683 021

گاز آستانه اشتعال

مخلوط گازی آستانه اشتعال (Flammability Limits) به محدوده غلظت گاز در هوا اشاره دارد که در آن اشتعال و گسترش آتش ممکن است رخ دهد. این محدوده غلظت به دو بخش تقسیم می‌شود:

حد بالا و پایین اشتعال چیست؟

مخلوط های گازی و بخارات قابل احتراق زمانی مشتعل می شوند که غلظت سوخت به میزان مشخصی رسیده باشد.

این محدوده مجاز غلظت سوخت برای اشتعال به صورت تجربی به دست آمده و به آن مرز اشتعال (Flammability limits) یا مرز انفجار (Explosive Limits) گفته می شود.

آگاهی از این محدوده و گاز آستانه اشتعال به شما کمک می کند تا با ایجاد تهویه مناسب در فضا، خطر انفجار را کنترل کنید. در این مقاله از سپهر گاز کاویان، به معرفی این مفاهیم پرداخته و به سوال «LEL و UEL چیست؟» پاسخ داده ایم.

تعریف حد پایین انفجار (LEL)

حد پایین انفجار (Lower Explosive Limit) کوچکترین نسبت حجمی ماده قابل اشتعال به هوا می باشد که قابلیت انفجار دارد.

به بیان دیگر، به کمترین درصد غلظت یک گاز یا بخار گفته می شود که با قرار گیری در نزدیکی جرقه، شعله یا گرما می تواند منفجر شود.

در صورتی که این غلظت کمتر از LEL تعیین شده باشد، حتی در حضور جرقه و گرما نیز امکان اشتعال گاز وجود ندارد.

 

گاز آستانه اشتعال


تعریف حد بالای اشتعال (UEL)

برای تعریف حد بالای اشتعال (Upper Explosive Limit) و حد بالای انفجار گازها می توان از تعریف حد پایین آن ها استفاده نمود.

به این ترتیب می توان حد بالای انفجار را به عنوان بزرگترین نسبت حجمی ماده قابل اشتعال به هوا که قابلیت انفجار دارد، تعریف کرد.

به بیان دیگر، بیشترین درصد غلظت یک گاز یا بخار که با قرار گیری در نزدیکی جرقه، شعله یا گرما می تواند منفجر شود، UEL می باشد.

در صورتی که این غلظت بیشتر از UEL تعیین شده باشد، حتی در حضور جرقه و گرما نیز امکان اشتعال یا انفجار گاز وجود ندارد.

قیمت مخلوط های گاز آستانه اشتعال

میکس گاز آستانه اشتعال بسته به سفارش مشتری، در انواع متفاوتی تولید می شوند. از این رو نمی توان ترکیبات و اجزای ثابتی برای آن در نظر گرفت. همین نکته موجب شده است تا هزینه لازم برای تولید این مخلوط گازی و قیمت آن مشخص نبوده و با توجه به سفارش مشتری متغیر باشد.

حجم کپسول، ترکیبات به کار رفته در ترکیب گاز، اجزای آن و … از جمله عواملی هستند که به طور مستقیم روی قیمت نهایی مخلوط گاز آستانه اشتعال تاثیر می گذارند.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت تولید و فروش انواع مخلوط های گاز آستانه اشتعال به همراه سرتیفیکیت ISO17025، با کارشناسان سپهر گاز کاویان تماس حاصل فرمایید.

02146835980

02146837072

 

گاز آستانه اشتعال


خرید مخلوط گاز آستانه اشتعال

شرکت سپهر گاز کاویان تولید کننده مخلوط های گازی آستانه مانند LEL CH4 با  بالاترین کیفیت می باشد تا دقت مورد نیاز را به شما ارائه دهند. مخلوط های گاز آستانه اشتعال تولید شده در این مجموعه می توانند سهم ارزشمندی در ایمنی محل کار شما ایفا نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، استعلام قیمت و آگاهی از نحوه ثبت سفارش، با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما و ارائه مشاوره رایگان هستند. برای ارتباط با کارشناسان کلیک کنید.