80 59 4683 021

پروپیلن یک آلکان با فرمول شیمیایی CH₃CH₂CH₃ است که از فرآیند کراکینگ نفت خام یا گاز طبیعی تولید می‌شود. این گاز یک ماده شیمیایی مهم است که در تولید طیف گسترده‌ای از محصولات از جمله پلاستیک، فیلم، بطری، لوله، الیاف و غیره استفاده می‌شود.

پروپیلن و شارژ کپسول پروپیلن - سپهر گاز کاویان

قیمت پروپیلن

قیمت پروپیلن به عوامل مختلفی از جمله نوع گرید، درجه خلوص، وزن مولکولی، میزان ناخالصی، عرضه و تقاضا در بازار و قیمت نفت بستگی دارد. در حال حاضر، قیمت پروپیلن ایزوتاکتیک با خلوص 99%، در حدود 8000 تومان به ازای هر کیلوگرم است.

شارژ سیلندر

شارژ پروپیلن، به فرآیند تزریق این گاز مایع شونده به درون مخازن ذخیره یا خطوط انتقال گفته می‌شود. این فرآیند معمولاً توسط دستگاه‌های مخصوصی به نام پمپ‌های Propylene انجام می‌شود.

توزیع

توزیع پروپیلن، به فرآیند رساندن این گاز از محل تولید به محل مصرف گفته می‌شود. این فرآیند معمولاً از طریق خطوط لوله، مخازن ذخیره یا کامیون‌های حمل مواد شیمیایی انجام می‌شود.

پخش

پخش این گاز، به فرآیند فروش پروپیلن به مشتریان نهایی گفته می‌شود. این فرآیند معمولاً توسط شرکت‌های پخش مواد شیمیایی انجام می‌شود.

در ایران، شرکت‌های پتروشیمی مختلفی مانند پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی شیراز، پتروشیمی تبریز و پتروشیمی خوزستان، اقدام به تولید پروپیلن می‌کنند. این شرکت‌ها، Propylene تولیدی خود را به صورت عمده به شرکت‌های پخش مواد شیمیایی و صنایع مصرف‌کننده Propylene، عرضه می‌کنند.

صنایع مصرف‌کننده پروپیلن، از آن در تولید محصولات مختلفی مانند فیلم، بطری، لوله، الیاف، پلاستیک و غیره استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید | قیمت گاز متان

عوامل موثر بر قیمت

قیمت پروپیلن تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد که عبارتند از:

نوع گرید: Propylene در گریدهای مختلفی از جمله ایزوتاکتیک، سیندیوتاکتیک و اتاکتیک تولید می‌شود. پروپیلن ایزوتاکتیک دارای بالاترین خلوص و قیمت است.

درجه خلوص: درجه خلوص این گاز نیز بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد. این گاز با خلوص بالاتر، قیمت بالاتری نیز دارد.

وزن مولکولی: وزن مولکولی آن نیز بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد. این گاز با وزن مولکولی بالاتر، قیمت بالاتری نیز دارد.

میزان ناخالصی: میزان ناخالصی موجود در این گاز نیز بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد. Propylene با میزان ناخالصی کمتر، قیمت بالاتری نیز دارد.

عرضه و تقاضا در بازار: عرضه و تقاضا در بازار نیز یکی از عوامل موثر بر قیمت این گاز است. در شرایطی که عرضه Propylene کمتر از تقاضا باشد، قیمت پروپیلن افزایش می‌یابد.

قیمت نفت: جال است بدانید قیمت نفت نیز بر قیمت پروپیلن تاثیر می‌گذارد. چرا که این گاز از فرآیند کراکینگ نفت خام یا گاز طبیعی تولید می‌شود. در شرایطی که قیمت نفت افزایش یابد، قیمت Propylene نیز افزایش می‌یابد

فروش سپهر گاز کاویان در سپهر گاز کاویان

قیمت Propylene به اندازه و حجم سیلندر مورد نیاز شما بستگی دارد در سپهر گاز کاویان می‌توانید گاز پروپیلن را در حجم‌های مختلف تهیه کنید. برای استعلام قیمت کپسول گاز پروپیلن و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با Propylene درخواست خود را به شماره واتساپ 09128699025 پیامک کنید تا کارشناسان فروش ما اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان قرار دهند.

شرکت سپهر گاز کاویان تامین کننده پروپیلن با درصد خلوص‌ 99.5 می‌باشد.

کپسول پروپیلن و همچنین تجهیزات مربوط به کپسول Propylene مانند رگولاتور، باندل و … در سپهر گاز کاویان به فروش می‌رسد.

حجم سیلندر و کپسول‌های موجود برای شارژ گاز Propylene در شرکت سپهر گاز کاویان عبارت است از: 5لیتر، 10 لیتر، 20لیتر و 40لیتر و 50 لیتر.

هدف شرکت سپهر گاز کاویان همواره تولید گازهای با خلوص بالا و قیمت مناسب متناسب با نیاز مصرف کنندگان می‌باشد.

برای ارتباط با کارشناسان ما و ثبت سفارش می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

 

 

فهرست مطالب

فهرست مطالب