80 59 4683 021

جهت خرید گاز کالیبراسیون متان یا گاز مرجع متان و سایر گازها نظیر آرگون، نیتروژن، اکسیژن و … از سپهر گاز کاویان – دارنده گواهینامه ISO17025 و آزمایشگاه مرجع اداره استاندارد – با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

02146835980، 02146837072 و 09022734708

گاز کالیبراسیون متان چیست؟

گاز کالیبراسیون، که به عنوان گاز استاندارد یا گاز مرجع نیز شناخته می‌شود، مخلوطی از گازها با غلظت‌های مشخص است که برای تنظیم و کالیبراسیون ابزارها و دستگاه‌های اندازه‌گیری گاز به کار می‌رود. به عبارت دیگر، این نوع گاز به عنوان یک مرجع شناخته شده برای تضمین دقت و صحت اندازه‌گیری‌ها توسط دستگاه‌ها عمل می‌کند.

گاز کالیبراسیون متان، نوعی گاز با غلظت مشخص گاز متان است که برای کالیبراسیون و تنظیم دقت دستگاه‌های اندازه‌گیری متان به کار می‌رود. به عبارت دیگر، این گاز به عنوان یک مرجع قابل اعتماد، برای تنظیم و تضمین دقت و صحت اندازه‌گیری در سطوح مختلف غلظت متان این دستگاه‌ها استفاده می‌شود.

در واقع، گاز کالیبراسیون متان به طور معمول به عنوان یک ماده مرجع مورد استفاده قرار می‌گیرد که به وسیله آن می‌توان عملکرد دستگاه‌های اندازه‌گیری متان را اعتبارسنجی کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین قیمت گاز متان

کاربردهای گاز کالیبراسیون متان

  • صنایع: در صنایع مختلفی مانند نفت و گاز، پتروشیمی، معادن، و کشاورزی برای کالیبره کردن تجهیزاتی مانند سنسورهای گاز، آشکارسازهای نشتی گاز، و کروماتوگراف‌های گازی به کار می‌رود.
  • کالیبراسیون حسگرهای گاز: حسگرهای گازی که در محیط‌های صنعتی، آزمایشگاهی، و یا برای مصارف خانگی و عمومی به کار می‌روند، برای اندازه‌گیری دقیق غلظت متان، نیاز به کالیبراسیون دوره‌ای با گاز کالیبراسیون متان دارند.
  • کنترل سیستم‌های ایمنی: سیستم‌های ایمنی که برای هشدار نشتی گاز متان در محیط‌های مختلف به کار می‌روند، برای عملکرد صحیح، نیاز به کالیبراسیون با گاز کالیبراسیون متان دارند.
  • آزمایشگاه‌ها: در آزمایشگاه‌ها، از گاز کالیبراسیون متان برای کالیبراسیون دستگاه‌های اندازه‌گیری متان در آزمایش‌های مختلف، مانند اندازه‌گیری کیفیت هوا و یا بررسی انتشار گازهای گلخانه‌ای استفاده می‌شود.
  • کنترل کیفیت: در فرآیندهای کنترل کیفیت برای اطمینان از صحت اندازه‌گیری غلظت متان در محصولات مختلف به کار می‌رود.
  • محیط زیست: برای کالیبره کردن تجهیزاتی مانند مانیتورهای کیفیت هوا، و … به کار می‌رود.

خرید گاز کالیبراسیون متان از سپهر گاز کاویان

مزایای استفاده از گاز کالیبراسیون متان

  1. افزایش دقت اندازه‌گیری: استفاده از گاز کالیبراسیون متان، دقت اندازه‌گیری غلظت متان را در دستگاه‌های مختلف به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.
  2. تضمین صحت و اعتبار نتایج: کالیبراسیون با گاز کالیبراسیون متان، به تضمین صحت و اعتبار نتایج اندازه‌گیری در آزمایش‌ها و مطالعات مختلف کمک می‌کند.
  3. بهبود عملکرد سیستم‌های ایمنی: کالیبراسیون سیستم‌های ایمنی با گاز کالیبراسیون CH4، به عملکرد صحیح و به موقع آنها در مواقع نشتی گاز متان کمک می‌کند.

نکات مهم در مورد گاز کالیبراسیون متان

  • غلظت: گاز مرجع متان در غلظت‌های مختلف، متناسب با نیاز و کاربرد مورد نظر، تولید و عرضه می‌شود.
  • خلوص: خلوص گاز کالیبراسیون متان، نقش مهمی در دقت اندازه‌گیری دارد.
  • ایمنی: گاز متان یک گاز قابل اشتعال است، لذا باید در هنگام استفاده از گاز کالیبراسیون CH4، نکات ایمنی به طور کامل رعایت شود.
  • گاز کالیبراسیون متان باید توسط افراد متخصص و باتجربه استفاده شود.
  • ذخیره‌سازی و نگهداری: گاز کالیبراسیون متان باید در شرایط مناسب ذخیره‌سازی و نگهداری شود تا کیفیت آن حفظ شود.
  • انتخاب گاز مناسب: با توجه به نوع دستگاه و غلظت متان مورد اندازه‌گیری، باید گاز کالیبراسیون مناسب انتخاب شود.
  • استفاده از تجهیزات مناسب: برای استفاده از گاز کالیبراسیون متان باید از تجهیزات مناسب مانند رگولاتور و سیلندر استفاده شود.

مطالعه بیشتر: اطلاعات ایمنی متان

نکات خرید گاز مرجع متان

  1. غلظت گاز: غلظت گاز متان مورد نیاز خود را مشخص کنید.
  2. نوع سیلندر: سیلندر مورد نظر خود را بر اساس حجم و فشار مورد نیاز انتخاب کنید.
  3. گواهینامه و استاندارد: از معتبر بودن شرکت تولیدکننده و گواهینامه و استانداردهای گاز مطمئن شوید.
  4. قیمت: قیمت‌های مختلف را از چند شرکت و فروشگاه مختلف استعلام کنید.
  5. تاریخ انقضا: از تاریخ انقضای گاز مطمئن شوید.
  6. شرایط نگهداری: شرایط نگهداری گاز را از شرکت تولیدکننده یا توزیع‌کننده جویا شوید.
  7. برگه مشخصات فنی: برگه مشخصات فنی (TDS) گاز را دریافت کنید.

همچنین می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد خرید گاز مرجع متان با شرکت‌ سپهر گاز کاویان – تولیدکننده و توزیع‌کننده گازهای صنعتی به همراه گواهینامه معتبر- تماس بگیرید.

فهرست مطالب

فهرست مطالب