80 59 4683 021

جهت خرید گاز اکسیژن، خرید سیلندر اکسیژن و یا شارژ کپسول اکسیژن از سپهر گاز کاویان – دارنده گواهینامه ISO17025 – با شماره های 02146837072 – 02146835980 و 09022734708 تماس حاصل فرمایید.

آسم چیست؟

آسم یک بیماری مزمن است که باعث التهاب و تورم مجاری هوایی می شود. این می تواند باعث شود که مجاری هوایی باریک شوند و تولید مخاط اضافی کنند. این می تواند تنفس را دشوار کند و باعث علائمی مانند خس خس سینه، تنگی نفس، تنگی قفسه سینه و سرفه شود.

آسم یک بیماری قابل کنترل است. با درمان منظم، افراد مبتلا به آسم می توانند زندگی فعال و سالم داشته باشند.

 

کپسول اکسیژن برای آسم

 

علل ایجاد آسم

علل آسم ناشناخته است، اما ترکیبی از عوامل ژنتیکی و محیطی احتمالاً نقش دارند. برخی از محرک های رایج آسم عبارتند از:

آلرژن ها مانند گرده، گرد و غبار و موی حیوانات

ورزش

هوای سرد

دود سیگار

برخی از داروها

استرس

درمان آسم

آسم قابل درمان نیست، اما با درمان منظم، افراد مبتلا به آسم می توانند زندگی فعال و سالم داشته باشند. درمان آسم شامل دو نوع دارو است:

داروهای تسکین دهنده که برای درمان علائم آسم استفاده می شوند. این داروها معمولاً به صورت استنشاقی مصرف می شوند و می توانند به سرعت علائم را تسکین دهند.

داروهای کنترل کننده که برای پیشگیری از حملات آسم استفاده می شوند. این داروها معمولاً روزانه مصرف می شوند و می توانند به کاهش التهاب و تورم مجاری هوایی کمک کنند.

اگر فکر می کنید ممکن است آسم داشته باشید، مهم است که با پزشک خود صحبت کنید. پزشک می تواند آزمایش هایی را برای تشخیص آسم انجام دهد و یک برنامه درمانی مناسب را برای شما تنظیم کند.

 

بیشتربخوانید | سیلندر اکسیژن

 

کپسول اکسیژن برای آسم

 

اکسیژن درمانی – کپسول اکسیژن برای آسم

اکسیژن درمانی نوعی درمان است که در آن  O2 اضافی به بدن داده می شود. این می تواند از طریق ماسک صورت، بینی یا لوله ای که در گلو قرار می گیرد انجام شود.

گاز اکسیژن درمانی برای افرادی که سطح O2 خون آنها کم است استفاده می شود. این می تواند ناشی از بیماری های ریوی، قلبی عروقی یا سایر مشکلات پزشکی باشد.

اکسیژن درمانی می تواند به بهبود علائمی مانند تنگی نفس، خستگی و سرگیجه کمک کند. همچنین می تواند خطر مرگ را کاهش دهد. اکسیژن درمانی یک درمان ایمن و موثر است. با این حال، برخی از عوارض جانبی احتمالی مانند خشکی دهان، سردرد و سرفه وجود دارد.

ویژگی های کپسول اکسیژن

کپسول این گاز یکی از پرکاربرترین تجهیزات پزشکی با ظاهری شبیه به استوانه است که حاوی این گاز می‌باشد.‌ در داخل محفظه‌ استوانه‌ای از جنس آلومینیوم یا فولاد،  O2 با غلظت 88 درصد ذخیره شده است.

کپسول‌های بزرگ‌تر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کاربرد دارند و از کپسول‌های کوچک قابل حمل این گاز در داخل یا خارج از منازل استفاده می‌شود.‌ این دستگاه مفید کمک می‌کند که بیماران تنفسی به راحتی نفس بکشد و خواب بهتری داشته باشند.

اجزای کپسول اکسیژن

اجزای کپسول‌های O2 شامل موارد زیر هستند:

  • مخزن استوانه‌ای برای دخیره این گاز
  • فشار سنج گاز برای نشان دادن فشار گاز داخل کپسول
  • شیر تنظیم کننده خودکار برای کاهش فشار گاز داخل کپسول پیش از رسیدن به فشار سنج
  • جریان سنج برای نشان دادن مقدار O2 مصرف شده بر حسب لیتر بر دقیقه
  • پیج کنترل برای تنظیم میزان اکسیژن
  • شیشه آب مقطر برای مرطوب کردن اکسیژن
  • ماسک اکسیژن برای انتقال گاز از مخزن این گاز به دهان و بینی بیمار.

شرایط نگهداری کپسول O2

نگهداری از این کپسول اهمیت زیادی دارد. زیرا این گاز در برابر حرارت و گرما به سرعت آتش می‌گیرد. به همین دلیل از قرار دادن این کپسول در نزدیک نور مستقیم خورشید و حرارت قرار ندهید.

 

کپسول اکسیژن برای آسم

 

کپسول گاز O2 مایع حاوی 99.5 درصد اکسیژن خالص است. این گاز بعد از گرفته شدن از اتمسفر فشرده می‌شود. فشار بالای موجود در کپسول به خارج شدن گاز O2 از مخزن کپسول کمک می‌کند. سپس اکسیژن از طریق ماسک یا کانولای بینی وارد سیستم تنفسی بیمار می‌شود.

کپسول اکسیژن مایع را به عنوان یکی دیگر از انواع کپسول‌های اکسیژن با استفاده از سرد کردن این گاز را تولید می‌کنند.

این گاز بعد از سرد شدن به حالت مایع در می‌آید. استفاده از این کپسول برای همه بیماران توصیه نمی‌شود و فقط برای استفاده در کوتاه‌مدت مناسب است.

این کپسول به دلیل داشتن O2 مایع به تجهیزات مختلفی نیاز دارد و هر کسی بدون آموزش قادر به استفاده از آن نیست. این کپسول حجم بالایی دارد و قیمت آن نیز ارزان‌تر از نوع فشرده است.

فهرست مطالب

فهرست مطالب